שתלים דנטליים – להשלים את החתיכות החסרות בחיוך שלך

שתלים דנטליים – להשלים את החתיכות החסרות בחיוך שלך

אישה מחייכת עם פה מלא

מה הם היתרונות של שתלים דנטליים? באילו מקרים מומלץ להתקין שתלים? מה היא תקופת ההחלמה לאחר התקנת השתלים הדנטליים? כמה זמן לוקחת השתלה של אותם השתלים?

חורים בחיוך שלנו ושיניים חסרות בפה יכולים לפגוע באורח החיים שלנו בצורה משמעותית. בין אם מדובר במראה הלא אסתטי של שיניים חסרות או בחוסר הנוחות במהלך ביצוע דברים שגרתיים כגון אכילה או דיבור. בניגוד לשיניים תותבות וגשרים, שתלים דנטליים הינם נוחים, קבועים ולא מצריכים טיפול מיוחד. כיום, טיפול בעזרת שתל דנטלי הינו הטיפול המועדף בעולם המערבי בענף השחזור שיניים חסרות. בשיטה זו, שתלים ייחודיים מיוצרים בהתאמה למבנה הפה והשיניים שלך ומשדרגים את מראה ותפקוד הפה.

אז מה הם למעשה שתלים דנטליים

שתל דנטלי מהווה תחליף מלאכותי מלא לכל מבנה השן, החל מהשורש. בניגוד לפתרונות אלטרנטיביים לטיפול בשיניים חסרות אשר כוללים מתקנים חיצוניים לתמיכה, מבנה השתל הינו נסתר לחלוטין. כמעט כל השתלים הדנטליים כיום עשויים מטיטניום ועוברים תהליך ייצור קפדני ומדויק אשר מבטיח כי הם ברמה הגבוהה ביותר.

למי מתאימה התקנה של שתלים דנטליים

תהליך ההתקנה של שתל דנטלי כיום הוא די שכיח בקרב רופאי השיניים המומחים והעלות שלו מתאימה למרבית האנשים. אף על פי שאפשרויות כגון שיניים תותבות אשר אינן קבועות או גשרים המחזיקים את תחליפי השיניים הן זולות יותר, ההשפעה שלהן על שגרת החיים היא לא נעימה והשימוש בהן מצריך טיפול מיוחד. לכן, גם בהתחשב במחיר ובזמן הטיפול, שתל דנטלי הוא האפשרות היחידה אשר תשדרג את חייך ואת החיוך שלך. כבר במהלך פגישת ייעוץ יתאפשר לך להבין האם שתל דנטלי הוא הפתרון הנכון ביותר עבורך ומה התהליך ידרוש ממך.

התקנת שתל דנטלי כתחליף לשן חסרה

אנשים אשר איבדו את אחת מהשיניים שלהם מכל סיבה יכולים ליהנות מהחזרה לחיוך מושלם תוך מספר חודשים. בניגוד לתותבות, לאחר התקנת הכתר על השתל לא ניתן לראות הבדל בינו לבין השיניים הטבעיות. הודות לעיצוב מדויק של הכתר, רופא השיניים יכול לוודא שהשתל הדנטלי יתאים בצורה מושלמת לשאר השיניים ולא יבלוט ביניהן. חשוב להבין ששן שבורה, היא לא שן חסרה- ניתן לטפל בה מבלי להשתיל שתל במקומה. לקריאה על שיניים שבורות לחצו כאן.

החלפה של מספר רב של שיניים במספר שתלים

לעיתים עקב מחלה, תאונה או טיפול לקוי ממושך בשיניים ובפה, אנשים מוצאים את עצמם עם מספר שיניים חסרות. חוסר זה פוגע בצורה משמעותית במראה והחלפת השיניים בעזרת גשרים ותותבות נראית לעין. תהליך ההשתלה מאפשר החלפה של מספר שיניים במקביל בעזרת התקנה של מספר שתלים במקביל.

החלפת לסת מלאה בשתלים דנטליים

החלפה של לסת מלאה היא פרויקט מסובך אך בעזרת שתלים דנטליים ניתן לעשות אותו בצורה הנוחה ובעלת התוצאה היפה והפרקטית ביותר. השתלים מהווים תחליף קבוע וקל לתחזוקה ומונעים את הצורך בשימוש בגשרים הנראים לעין או בשיניים תותבות אשר לא נראות או מרגישות טבעיות.

תהליך ההשתלה של שתלים דנטליים

כבר במהלך פגישת הייעוץ הראשונית יוכל רופא השיניים לתכנן, ביחד איתך, את תהליך הטיפול ואת התוצאה הרצויה. במהלך אותה פגישה יוכל גם הרופא להסביר לך על השתלים השונים הקיימים, על ההבדלים ביניהם ועל המשמעויות של הבדלים אלו עבורך.

השלב הראשון – הגעה לפגישת ייעוץ לקראת השתלת שתלים דנטליים

במהלך פגישת הייעוץ רופא השיניים יוכל לבחון את השיניים החסרות או אלו שברצונך להחליף, לאבחן את מצב החניכיים שלך ולהציע לך את דרך הפעולה הנכונה ביותר עבורך. בפגישה זו הרופא גם יבחן את ההיסטוריה הרפואית שלך ואת המוכנות של הגוף בכלל והלסת שלך בפרט להליך. על הרופא המאבחן להיות מומחה בכירורגיית חניכיים או כירורגיית פה ולסת.

לאחר סיום האבחון וקבלת תוצאות צילומי הרנטגן שלך, הרופא המומחה יוכל להמליץ לך על השתלת של שתל אחד או מספר שתלים דנטליים ולתאם איתך את לוח הזמנים של ההשתלה.

שלב שני – השתלת השתלים דנטליים

לשלב זה הרופא מגיע כבר עם השתלים הדנטליים מוכנים ועם תכנית ההשתלה. בתחילת התהליך פה המטופל מורדם מקומית ולאחר שהמטופל חסר תחושה לחלוטין מתחיל הרופא בהשתלה. ההשתלה עצמה אינה מסובכת אך עלייה להתבצע בדיוק ובמומחיות. בסיום הטיפול השתלים הדנטליים הוחדרו למקומות הייעודיים שלהם בלסת המטופל.

שלב שתיים וחצי – התאחות העצם

שלב ביניים זה מאפשר ללסת להתרפא ובמהלכו תאי העצם של הלסת מתפתחים סביב השתל ומקבעים אותו במקומו. שלב זה מסתיים כאשר הלסת נרפאה והוא יכול לקחת בין מספר שבועות למספר חודשים.

שלב שלישי – הטמעת הכתר

לאחר שהשתל הדנטלי התקבע במקומו לחלוטין, כל שנשאר לרופא הוא להבריג עליו את הכתר אשר יוצר במיוחד עבורך. הטמעת הכתר אינה אורכת זמן רב ואין תקופת החלמה לאחריה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​