כיצד נפטרים מריח רע מהפה?

כיצד נפטרים מריח רע מהפה?

ריח רע מהפה

מה היא הדרך הטובה ביותר לדעת אם יש לי ריח רע מהפה? כיצד יש להתמודד עם ריח רע הנודף מאזור הפה? האם ריחות רעים מהפה מסמנים מחלה כרונית? מה הן הסיבות העיקריות לריח רע היוצא מהפה במהלך היום?

ריח רע מהפה הוא בעיה חמורה אשר תוקפת ילדים ומבוגרים כאחד, פוגעת במערכות היחסים שלהם ומונעת מהם לנצל הזדמנויות רבות. מעבר לאלו, אנשים אשר מודעים לריח הרע אשר יוצא להם מהפה לרוב מתביישים ומשתדלים שלא לדבר עם אנשים פנים אל פנים. למרבה המזל וכמו לתופעות שכיחות אחרות, ישנם פתרונות אשר יכולים לעזור לך לפתוח את הפה ללא חשש בכל שלב במהלך היום. השלב הראשון להיפטרות מריח הפה הלא נעים הוא המודעות לקיום שלו והבנת המקור שלו. מודעות תאפשר לך לוודא במהלך היום שריח הפה שלך אינו מרחיק ממך אנשים והבנת מקורות הריח תוודא שהריח ייעלם. רופא שיניים מומחה ומוסמך יוכל לעזור לך להבין מה הוא הגורם לריח הפה שלך ולהציע לך את הטיפול האפקטיבי ביותר.

ממה נובע ריח רע מהפה

בחלל הפה ישנו מגוון רחב של חיידקים, לרובם יש חלק חשוב בתפקוד מערכת העיכול שלנו בעוד אחרים עלולים לגרום לנו לנזקים בריאותיים כגון מחלות חניכיים, עששת וכדומה. ריח פה רע הינו תופעת לוואי של חיידקים מסוימים אשר מפרקים חלבונים בעזרת סוגים שונים של חומצות גופרית המפיגות ריח שאנו מזהים כריקבון. לחלל הפה שלנו ישנם תהליכי ניקוי טבעיים ולרוק ישנו תפקיד קריטי ביניהם, ניקוי שגרתי של הפה לצד פעולה תקינה של מנגנוני השטיפה הטבעיים אמורים למנוע ריחות רעים מהפה.

האם לפה שלי יש ריח רע?

במהלך רוב היום אנחנו לא מודעים לריח הפה שלנו – ולעיתים אנחנו יכולים להיות אדישים מאוד לריחות אשר יוצאים מגופינו. אנשים מסביבנו מרגישים שזה חוסר נימוס להעיר על ריח רע מהפה ומצד שני הם לא יכולים לסבול להיות לידנו – ולכן אנשים עם שפיהם אינו מריח טוב עלולים להרגיש שאלו שסביבם מתרחקים מהם מבלי להבין מדוע. לעיתים, הפתרון הקל ביותר הוא לשתף מספר אנשים בבעיה ולוודא איתם במהלך היום שריח הפה שלך נעים או לפחות לא מעורר בחילה.

להריח את האוויר היוצא מהפה זה לא מספיק

אנשים רבים חושבים שאם “יתפסו” בעזרת היד את האוויר אשר יוצא מהפה יוכלו להבין האם הריח הוא חזק או רע. שיטה זו אינה יעילה מכיוון והאוויר מתנדף מהר והאף שלנו גם כך רגיל לריחות הקיימים בפה שלנו. שיטה יעילה לבדיקת ריח הפה היא ליקוק של גב היד, מכיוון ומרבית ריח הפה מקורו ברוק, והרחת הרוק.

ללכת לאבחון מקצועי אצל רופא שיניים

הדרך הטובה והאמינה ביותר לדעת האם הפה שלך מפיג ריחות לא נעימים היא ללכת לטיפול אצל רופא שיניים מקצועי ומומחה. רופא השיניים יגיד לך בצורה חד משמעית האם ריח הפה שלך חזק או לא נעים ויוכל להבין מה היא הסיבה לכך. לאחר מכן, הרופא יוכל לעזור לך להעלים את הריח. במהלך האבחון הרופא יוכל לבדוק את מצב שיניים והחניכיים שלך, לאתר מחלות כרוניות ולוודא שהטיפול שהשיניים שלך מקבלות הוא נכון.

גורמים לריח רע מהפה

כפי שאמרנו, ריח פה לא נעים הוא תופעת לוואי של חיידקים אשר מתקיימים בחלל הפה שלנו בכל רגע נתון ולרוק ישנו תפקיד חשוב בניקוי אותם חיידקים והשאריות שלהם. ריח פה לא נעים יכול להצביע על טיפול לא נכון בשיניים או בגוף ועל מספר מחלות המשתייכות לחלל הפה. פתרון של הגורם לריח הרע מהפה יעלים את הריח הרע. חשוב להבין שלא כל ריח רע מהפה הוא מצב שיש לטפל בו וישנם מקרים בהם ריחות לא נעימים מהפה הם טבעיים. ריח פה של בוקר למשל, הינו תוצר טבעי של זרימת הרוק האיטית במהלך השינה, התייבשות הפה ותהליכי פירוק של שאריות מזון על ידי חיידקים. רופא שיניים מקצועי יוכל לעזור לך להבין האם ריח הפה שלך הוא משהו שיש לטפל בו.

אי שמירה על היגיינת הפה

אחד מהגורמים הנפוצים ביותר לריח פה רע הוא ניקוי לא נכון ולא סדיר של השיניים וחלל הפה. צחצוח שיניים לא נכון והימנעות משימוש אפקטיבי בחוט דנטלי עלולים להוביל להירקבות של שאריות אוכל בחלל הפה. רופא שיניים יוכל להדריך אותה בנוגע לשמירה נכונה על היגיינת הפה ובכך יעזור לך לנטרל ולמנוע את הריחות הרעים אשר יוצאים מהפה שלך.

אי שמירה על הגוף

זרימת הרוק בפה תלויה בגורמים רבים והיא משפיעה על ריח הפה בצורה משמעותית. כאשר הגוף לא מקבל מספיק נוזלים, לדוגמא, זרימת הרוק נחלשת והסבירות לריח רע מהפה גוברת בצורה משמעותית. נשימה מהפה, אשר נחשבת גם היא ללא בריאה לגוף, מעלה גם היא את הסבירות להיווצרות של ריחות רעים בפה.

מחלות אשר מובילות לריח פה רע

שיניים רקובות, עששת, דלקות חניכיים וזיהומים בדרכי הנשימה הם האחראיים העיקריים למרבית הריחות הרעים מהפה. טיפול בשורש הבעיה לא רק ישמור על הבריאות שלך אלא גם יעלים את ריחות הפה הרעים שלך באופן תמידי.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​