השתלת שיניים למחוסרי עצם

השתלת שיניים למחוסרי עצם

רופא מסתכל על שיניים

מהי חרדה דנטאלית וכיצד היא עלולה לפגוע באיכות החיים של גברים ונשים מחוסרי עצם בלסת? איך השתלה בזאלית מסייעת למחוסרי עצם ומה מאפיין אותה? מה נדרש בשביל לבצע השתלת שיניים למחוסרי עצם?

השתלת שיניים למחוסרי עצם היא בין הפעולות המורכבות ביותר שניתן לבצע בחלל הפה. הבעיה העיקרית נובעת שבשל מחסור קיצוני בעצם לא ניתן להחדיר את השתלים לעצם הלסת, אלא צריך להשתמש בטכניקה של השתלה בזאלית. צורתם של השתלים הבזאליים מאפשרת לחבר אותם ללסת דרך החדרה צידית אל רקמת החניכיים והתוצאות מרשימות ומשביעות רצון. עם זאת, גברים ונשים מחוסרי עצם שסובלים מחרדה דנטאלית עלולים למנוע מעצמם את יתרונות השיטה ולספוג פגיעה משמעותית באיכות החיים.

שיניים קבועות למחוסרי עצם על ידי השתלת שיניים ביום אחד - השתלה בזאלית

במרפאה של ד”ר לרי יודעים איך לטפל בך

המרפאה של ד”ר לרי היא הקליניקה הגדולה בארץ להשתלה בזאלית. אנו נבצע עבורך השתלת שיניים ללא הרמת סינוס ובמידת הצורך נתאם בשבילך גם השתלת עצם שמתאימה לסובלים מבעיות בריאות נוספות. הדגש אצלנו הוא על שילוב בין ניסיון, מקצועיות ויחס אישי והתנאים במרפאה יעזרו לך להתמודד עם חרדה דנטאלית. אנו ממליצים כבר עכשיו לשמור מקום ולהגיע לפגישת ייעוץ עם אחד מאנשי המקצוע המובילים בישראל.

מאפיינים של חרדה דנטאלית

חרדה דנטאלית פוגעת בעיקר באיכות החיים של מטופלים מחוסרי עצם כי אפשרויות הטיפול בהם מלכתחילה מוגבלת. עם זאת, בשביל להבין את הסכנות שנלוות לחרדה דנטאלית צריך לדעת מה מאפיין אותה. המאפיין העיקרי של החרדה מתבטא בחשש מטיפולי שיניים ולעיתים היא מסתכמת בתחושה של אי-נעימות קיצונית, בהימנעות מביקור אצל רופא שיניים ובהתעלמות מודעת מהתפתחות דלקות ובעיות חניכיים חמורות.

מה הסיבות להתפתחות חרדה דנטאלית?

חרדה דנטאלית, שמכונה בעגה המקצועית “דנטופוביה”, נגרמת מסיבות פסיכולוגיות ואין מאחורי אישוש רציונאלי. אם בעבר עוד היה אפשר להסביר חרדות כאלה בגלל טיפולי שיניים שנעשו באופן מכאיב ולא נעים, הרי שכיום ישנם טיפולי שיניים מודרניים שמתבצעים תחת סדציה מלאה. יתרה על כך, ישנם גברים ונשים שסובלים מחרדה דנטאלית עוד לפני שהם חוו טיפולי שיניים או ביקרו אצל רופא.

הסכנות בחרדה דנטאלית

הסכנה העיקרית שנובעת מחרדה דנטאלית היא הזנחת טיפולי שיניים וחניכיים עד למצב של בעיות בריאותיות חמורות. בעיות אלו יצריכו טיפולים מורכבים ויקרים יותר בעתיד שמהם כבר לא ניתן להימנע, לכן עדיף להתמודד איתם ישירות. עם זאת, אין מקום להקל ראש בעוצמת החרדה הדנטאלית וישנן דרכים פרקטיות להפיג את החששות.

הפגת חששות לפני השתלת שיניים למחוסרי עצם

מחוסרי עצם נמצאים בקבוצת סיכון לחרדה דנטאלית כי הם מודעים לקשיים בהשתלות שיניים בחלל הפה שלהם. מצד שני, גם מחוסרי עצם יצטרכו בשלב מסוים לעבור השתלה ולבדוק את מצב החניכיים שלהם באופן יסודי. הפתרון הכי טוב עבורם הוא להגיע מרפאה מקצועית שמתמחה בהשתלה בזאלית, להתייעץ עם אנשי מקצוע ולברר לגבי מאפייני הפרוצדורה. במקביל, מחוסרי עצם שסובלים מחרדה דנטאלית יכולים לעבור לפחות חלק מהטיפולים עם תרופות הרגעה.

השתלה בזאלית עוזרת לסובלים מחרדה דנטאלית

התכונות של השתלה בזאלית כטכניקה של השתלת שיניים למחוסרי עצם מוכיחות את עצמן גם עבור גברים ונשים שסובלים מחרדה דנטאלית. קודם כל, ניתן כיום לקבל שיניים זמינות לא נשלפות כבר ביום הראשון ולעזוב את המרפאה אחרי כמה שעות בלבד. שנית, לאחר כשבוע מתקבלות השיניים הקבועות והמטופלים חוזרים לשגרת חיים המלאה. עצם העובדה שהטיפול קצר, ממוקד וקולע מסייעת למבוגרים ונשים להתגבר על החרדה הדנטאלית ולהפיג את חששותיהם.

למי מתאימה השתלה בזאלית?

השתלת שיניים למחוסרי עצם בשיטה הבזאלית מתאימה לכל סוגי מחוסרי העצם, לרבות מחוסרי עצם ברמה קיצונית מאוד. המשמעות היא שאפילו גברים ונשים שסובלים מחרדה דנטאלית במשך כמה שנים ברצף יכולים לעבור את ההשתלה בשיטה הבזאלית ולהפיק ממנה יתרונות פרקטיים. במקביל, הטיפול מתאים לאנשים הנמנעים מביקור אצל רופא שיניים בגלל דנטופוביה ולסובלים מבעיות בריאות נוספות.

צמצום המעורבות הרפואית עבור אנשים שסובלים מחרדה דנטאלית

אחד הדגשים החשובים במענה רפואי עבור אנשים שסובלים מחרדה דנטאלית הוא לנסות לצמצם עד כמה שאפשר את הפרוצדורה הניתוחית. במקרים של השתלת שיניים למחוסרי עצם למשל זה בא לידי ביטוי באפשרות לבצע השתלה בזאלית ביום אחת – תחת סדציה בטשטוש עמוק ללא הרמת סינוס והשתלת עצם. במילים אחרות, אנשים שסובלים מחרדה דנטאלית יודעים מראש שההליך הצפוי עבורם לא כולל הרמת סינוס והשתלת עצם וכך הם עשויים לחוש רגועים יותר.

השפעת השתלת שיניים למחוסרי עצם על איכות החיים

ניתן לראות באופן מובהק את הדרך שבה השתלת שיניים למחוסרי עצם שסובלים מחרדה דנטאלית משפיעה על איכות החיים שלהם. אם לוקחים בחשבון שאותם אנשים שסובלים מחרדה נמנעים מטיפולי שיניים ומסכימים לסבול מבעיות חניכיים רק בשביל לא לבקר אצל רופא, מבינים עד כמה טיפול קריטי לאיכות החיים שלהם. בפועל, טיפולי השתלת שיניים מאפשרים למחוסרי עצם ליהנות ממראה פה אסתטי, הם משפרים את הדימוי העצמי שלהם ויש להם השפעה חיובית על הביטחון ועל היכולת לנהל חיי חברה מלאים.

שלבים בביצוע השתלה בזאלית

מחוסרי עצם עם דנטופוביה מתעניינים לעיתים קרובות באופן שבו מתבצעת השתלה בזאלית. לאותם אנשים חשוב לדעת מה בדיוק קורה בכל שלב של הפרוצדורה הרפואית, כי המידע מרגיע אותם ומפיג חששות. זו הסיבה בגללה כדאי למחוסרי עצם לדעת שההשתלה איננה תלויה במצב העצם, היא מאפשרת פתרון מלא ומהיר למטופלים שזקוקים לטיפול השתלת שיניים והשתל הדנטאלי מהווה אלטרנטיבה מועדפת לשאר האפשרויות שהיו קיימות בעבר.

השיטה הבזאלית לעומת השתלת שיניים רגילה

הפרוצדורה הרפואית כפי שמיושמת בשיטה הבזאלית מאפשרת למחוסרי עצם שסובלים מחרדה דנטאלית לדלג על שרשרת ארוכה של תהליכים מורכבים. בעוד השתלת עצם והרמת סינוס למשל דורשת שנה שלמה של טיפולים וביקורים אצל הרופא, השתלה בזאלית מתבצעת בתוך יום אחד. יתרה על כך, אף רופא לא יכול להתחייב בפני מטופלים שסובלים מחרדה דנטאלית את הצלחתם של השתלת עצם או הרמת סינוס – בעוד בשיטה הבזאלית העובדות מדברות בעד עצמן. כמו כן, ההליך עצמו של לקיחת עצם מאזור אחד לאחר מצריך אשפוז ומגביר חרדות אצל דנטופובים.

האם ניתן למנוע מחסור בעצם?

סוגיה נוספת שמטרידה אנשים שסובלים מחרדה דנטאלית היא מה אפשר לעשות בשביל למנוע מחסור בעצם, או כיצד ניתן לשמור על השיניים כדי להימנע מביקור אצל רופא שיניים. בהקשר הזה, ההמלצה היא לשמור על היגיינת השיניים כבר מגיל צעיר ולהקפיד על הנחיות הרופאים. עם זאת, מצב של מחסור בעצם עלול להחמיר בגלל גורמים שלא בהכרח יש לנו שליטה עליהם ובהם מחלות חניכיים, עקירת שן, דלקות בשורש השן ועוד.

החששות שלך נעלמים היום!

במרפאה של ד”ר לרי ישמחו לתאם עבורך תכנית טיפולים בהתאמה אישית. במרפאה שלנו מבצעים עד 120 טיפולי השתלות בזאליות בשנה ויכולים לשפר גם את איכות החיים שלך. עדיין יש לך חששות מביקור אצל רופא שיניים? כל שנותר לך לעשות הוא לחייג 072-3940811 ולשמוע על השתלת שיניים למחוסרי עצם.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​