השתלת שיניים לחולי סכרת

השתלת שיניים לחולי סכרת

השתלת שיניים לחולי סכרת

מהי סכרת ומה הקשר בינה לבין בעיות בריאותיות? איזה טיפולי שיניים יכולים להתאים עבור חולי סכרת ומה ההבדל ביניהם? כיצד חולי סכרת יכולים לעבור טיפולי השתלת שיניים במינימום סיכון? כמה זמן לוקח לבצע השתלת שיניים לחולי סכרת ובמה זה כרוך?

סכרת, או באנגלית Diabetes Mellitus, היא מחלה מטבולית בעלת מאפיינים ייחודיים שנפוצה בעולם המערבי בכלל ובישראל בפרט. בין היתר, חולי סכרת סובלים מריכוז גבוה של סוכר בדם. כאשר רמות הסוכר עולות מעל סף מסוים, הן עלות על כושר הספיגה שלו בכליות וכתוצאה מכך מופרשים עודפי הסוכר לשתן. בנוסף, לחולי סכרת יש חוסר יחסי או מוחלט של הורמון אינסולין והן נמצאים בסיכון גבוה לסבול מבעיות שיניים כגון מחלות חניכיים, נסיגת חניכיים ומחסור בעצם הלסת. בהקשר של השתלת שיניים לחולי סכרת, הפתרון המומלץ הוא השתלה בזאלית וכדאי לדעת במה מדובר.

השתלת שיניים לחולי סכרת מתחילה במרכז להשתלה בזאלית

במרפאה של ד”ר לרי גאים להפעיל את המרכז הרפואי הגדול בארץ להשתלה בזאלית. זו השתלת שיניים משנה חיים לחולי סכרת, למחוסרי עצם ולגברים ונשים עם בעיות בריאות נוספות. אנו נוכל לתאם גם עבורך השתלת שיניים ללא הרמת סינוס או השתלת עצם וכך נפתור עבורך את תופעות הלוואי של הסוכרת. כמו כן, נציגינו ישמחו לשמור לך מקום במרפאה לצורך תכנון ההשתלה וניתוח וירטואלי באמצעות מחשב על מודל תלת ממדי משוכלל ומתקדם.

הבדלים בין סוגי סכרת

היכרות עם ההבדלים בין סוגי סכרת יכולה לסייע לסובלים ממנה להתאים לעצמם טיפולי השתלת שיניים אפקטיביים. מבחינה רפואית, נהוג להבחין בין סכרת מסוג 1, סכרת מסוג 2, סכרת הריונית וסכרת מסיבות אחרות – כגון פגם תורשתי בייצור אינסולין, הופעת סכרת בגלל השתלת אבר וכן הלאה. עם זאת, טיפולי השתלות שיניים בשיטה הבזאלית מתאימים לרובם המוחלט של חולי הסוכרת ודורשים בעיקר מקצועיות מצד הרופא המטפל.

הבדלים בין טיפולי שיניים רגילים וטיפולים לחולי סכרת

כל תהליך כירורגי חייב להתבצע תחת בקרה צמודה על מנת למנוע חוסר פיצוי מטבולי, הצטלקות, זיהום ודימום משני. היות וקיים קשר גלוי בין מחלות חניכיים לסכרת ותסמיני המחלה אף נוטים להופיע בחלל הפה בכל בדיקות השיניים השגרתיות, צריך לקחת אותם בחשבון גם בתכנון השתלה בזאלית. למזלם של אחד מתוך שלושה חולי סכרת שסובלים ממחלות חניכיים, השיטה הבזאלית מאפשרת להשתיל את השיניים באופן בטוח לחלוטין ועם תוצאות מדהימות.

מאפייני טיפולי שיניים אצל חולי סכרת

יש עוד כמה מאפיינים בולטים של טיפולי שיניים אצל חולי סכרת ואותם ניתן לפגוש גם בטיפולים השגרתיים. ראשית, טיפולי עקירת שן, ניתוחי חניכיים, טיפולי שורש או טיפולים בזיהום דורשים בקרה על הסוכרת עם תרופות לבליעה או אינסולין. שנית, מומלץ ליידע את הרופא על תנאים בריאותיים קודמים וליטול תרופות כדי למנוע סיבוכים. כמו כן, רצוי לשלב טיפולי שיניים משמרים עם תזונה מאוזנת שמאפשרת בקרה על הסוכרת ומניעת סיבוכים מיותרים.

בקרה תקופתית בטיפולי שיניים לחולי סכרת

חולי סכרת שעוברים בהצלחה טיפולי שיניים שגרתיים צריכים להגיע לביקורת תקופתית. הביקורת כמובן מומלצת עבור כל סוגי המטופלים, אך בקרב חולי סכרת יש לה משמעות מיוחדת: הסיבה לכך היא שאם חולי סכרת לא מבקרים במרפאה, הם עלולים לסבול ממחלות כרוניות אחרות של החניכיים ואף להגיע למצב של אובדן שיניים בכל הפה.

כך מתכננים השתלת שיניים לחולי סכרת

השלב הראשון בתכנון השתלת שיניים לחולי סכרת הוא בדיקת הרקע הרפואי לצורך זיהוי של סוג המחלה. במידה ומדובר בסכרת מסוג 2 ואם רמת הסוכרת מאוזנת, אפשר לבצע את טיפולי השיניים כרגיל – למעט במקרים של זיהום קשה. מנגד, חולי סכרת שסובלים ממחלות כרוניות אחרות מחייבים מעורבות של רופא מומחה. כמו כן, מעורבות של רופא מומחה נדרשת לתכנון השתלת שיניים לחולי סכרת שזקוקים לאינסולין, לגברים ונשים שנמצאים תחת מעקב רפואי או לכאלה שסובלים מחרדה דנטאלית.

סיבות למחלות חניכיים אצל חולי סכרת

תופעות מיוחדות בחלל הפה יכולות לסייע לרופא שיניים לגלות את מחלת הסוכרת. התופעות העיקריות שמעידות על סכרת וקשורות לחלל הפה הן רירית אדומה ויבשה, תחושת יובש מוגברת, רגישות בשיניים ובחניכיים, לשון מוגדלת ותהליכים מתחת ללשון. כמו כן, מעל 80% מחולי הסוכרת סובלים מדלקות ברקמות מסביב לשן ונוטים יותר לפגיעות חניכיים. מחלות חניכיים כאלה עלולות להחמיר אם הן לא מקבלות טיפול ראוי ולהביא למצב של מחסור בעצם הלסת.

השתלה בזאלית עבור חולי סכרת

השתלה בזאלית היא הפתרון האידיאלי בכל הנוגע להשתלת שיניים לחולי סכרת. קודם כל, זו טכניקה שמאפשרת לחולי סכרת שסובלים מחוסר עצם בלסת הפה התחתונה לחזור למצב של שיניים מלאות. היום זה נראה מובן מאליו, אך עד לפני מספר שנים זה נתפס כפרוצדורה בלתי אפשרית. שנית, השתלה בזאלית מתאימה באופן ספציפי לחולי סכרת ובזכות צורתם הייחודית של השתלים ניתן להחדיר אותם דרך החדרה צידית אל רקמת החניכיים. בפועל, זה אומר שההשתלה אפשרית גם אם אין מספיק מקום או שעצם הלסת קטנה מדי.

האם אפשר להשתיל שיניים ביום אחד?

מלבד המאפיינים של השתלה בזאלית, כדאי לחולי סכרת לקחת בחשבון את האפשרות של השתלת שיניים ביום אחד. פרוצדורה מן הסוג הזה מספקת פתרון מהיר להשלמת טיפולי שיניים, היא מחליפה את השיטה הקונבנציונאלית ויש לה ערך מוסף עבור גברים ונשים שסובלים מדרגות חומרה כאלה ואחרות של מחלת הסוכרת.

היתרונות של השתלת שיניים לחולי סכרת ביום אחד

טיפולי השתלת שיניים ביום אחד מאפשרים לחולי סכרת לעבור את הפרוצדורה הרפואית תחת הרדמה מלאה. כמו כן, הם מיועדים לחולי סכרת שרוצים לעשות את כל הטיפול בתוך זמן קצר כדי לצמצם סיכון לזיהומים. לעומת השיטה הקונבנציונאלית שבה מתקינים שתלים דנטאליים בלסת ולאורך מספר חודשים מתפתח בחניכיים תהליך ביולוגי של התחברות השתל לעצם הלסת, בשיטה החדשה ניתן לבצע עקירה של השיניים, העמסת שתלים על הלסת, שיקום באמצעות גשר זמני והתקנת כתרים – הכל בטיפול אחד.

איך מבטיחים התאמה של השתלה בזאלית לאורך שנים רבות?

הדרך להבטיח התאמה מלאה ויציבות של השיניים בפה עוד לפני ההשתלה בפועל היא לבצע ניתוח וירטואלי. הכלים הטכנולוגיים העומדים לרשות המדע המודרני מאפשרים ניתוח מן הסוג הזה באמצעות מחשב, על בסיס מודל תלת ממדי של לסת המטופל. הניתוח הווירטואלי מבוצע מטבע הדברים ללא צורך בשיתוף פעולה מצד המטופל, בלי כאבים ובלי תופעות לוואי. יתרה על כך, ניתוח וירטואלי לפני הגעת המטופל למרפאה גם מסייע להבטיח את יציבות השיניים בפה לאורך שנים רבות.

במרפאה של ד”ר לרי מתמחים במצבים כמו שלך

חולי סכרת שסובלים ממחסור בעצם הלסת מוזמנים להגיע למרפאה של ד”ר לרי ולהתרשם מהדור הבא של טיפולי השתלת שיניים. אנו נשמח לעזור לך לשפר את המראה החיצוני, את איכות החיים ואת האפשרות ללעוס ולאכול כל דבר. כל שנותר כעת הוא להשאיר פרטים כאן באתר – נציגינו יחזרו אליך על מנת לשמור מקום לקראת השתלת שיניים לחולי סכרת בשיטה המובילה של השתלה בזאלית.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​