השתלת שיניים בכל הפה

השתלת שיניים בכל הפה

בדיקת התאמת שיניים

מה ההבדל בין טיפולי השתלת שיניים בגילאים שונים? אילו בעיות שיניים מאפיינות גברים ונשים בגיל הזהב? כיצד השתלה בזאלית יכולה לסייע למבוגרים מחוסרי עצם?

עלייה בתוחלת החיים ואיכותם לא תמיד מבטיחה הימנעות מוחלטת מבעיות שיניים. מבחינה אנטומית, הסיכון לנסיגת חניכיים למשל עולה משמעותית כאשר מתבגרים והוא משותף לגברים ונשים כאחד. יתרה על כך, בגיל השלישי יש עוד שורה ארוכה של בעיות שיניים שמחייבות טיפול והתייחסות מיוחדת. לשם השוואה, בגילאים צעירים יותר בדרך כלל לא נדרשת השתלה ולכן בכל מקרה כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע. בנוסף לכך, חשוב להכיר את ההבדלים בין סוגי השתלת שיניים.

ד”ר לרי כאן בשביל לעשות השתלת שיניים בכל הפה!

במרפאה של ד”ר לרי מאפשרים לך לתאם כבר עכשיו השתלת שיניים ביום אחד. אנו נבצע עבורך השתלת שיניים בכל הפה וגם נספק פתרון לבעיית שיניים ספציפית על רקע מחסור בעצם. לד”ר לרי וצוות המרפאה ניסיון משמעותי בטיפולי שיניים מן הסוג הזה, אנו מבצעים עד 120 השתלות בזאליות מדי שנה.

בחירת טיפולי השתלת שיניים לפי הגיל

השתלת שיניים בגילאים צעירים נעשית ברוב המקרים בשל פגיעה פיזית או לאחר תאונה. מנגד, בגילאים מבוגרים נדרשת השתלה בזאלית במקרה של מחסור בעצם או בגלל נסיגת חניכיים טבעית. לסיבות אלו יש להוסיף את בעיות השיניים שמאפיינות את הגיל השלישי ומשותפות לגברים ונשים. על כל פנים, הדגש בהשתלת שיניים צריך להיות על התאמת אופי הטיפול לבריאות המטופל ועל הדמיה וירטואלית שתאפשר למנוע מראש כאבים מיותרים.

בעיות בחלל הפה לפני השתלת שיניים

מלבד האמור לעיל, יש כמה בעיות שנפוצות בחלל הפה של אנשים מבוגרים ולרוב הן גם מחייבות טיפולי השתלת שיניים. כך לדוגמא ניתן לתאם השתלת שיניים בכל הפה למבוגרים שסובלים לאורך זמן מעששת, מחלות חניכיים וכמובן אובדן שיניים. במקביל, השתלות שיניים מומלצות במקרים קיצוניים של שיניים מתנדנדות והטיפול יכול לסייע באופן נקודתי גם לאחר הצטברות יובש בפה.

טיפול במחלות חניכיים טרם השתלת שיניים בכל הפה

השתלת שיניים בכל הפה מתואמת עבור מבוגרים במידה ושיטות הטיפול המסורתיות לא מצליחות לפתור את הבעיה. עוד לפני כן, ניתן לאבחן מחלת חניכיים בגיל השלישי על ידי בדיקת חניכיים ולזהות אותה בעזרת סימני אזהרה. בין היתר, סימני האזהרה העיקריים שמעידים על מחלות חניכיים בדרגות חומרה כאלה ואחרות הן:

  • דימום מהחניכיים בעת צחצוח
  • אדמומיות בחלל הפה
  • רגישות יתר למאכלים קרים וחמים
  • הפרשה מוגלתית בשולי החניכיים
  • שיניים ניידות או מרוחקות זו מזו
  • סימנים שחורים בקצוות העליונים של השיניים

חשיבות הערנות לסימנים המקדימים

ערנות לסימנים המקדימים מאפשרת לזהות בשלב מוקדם מחלות חניכיים ובמקרים מסוימים היא עשויה למנוע את הצורך בהשתלת שיניים בכל הפה. כמו כן, הערנות חשובה כי לעיתים היא מונעת את המשך נסיגת החניכיים וחשיפת העצם. מצד שני, לעיתים קרובות מחלות חניכיים מופיעות אצל צעירים ומבוגרים ללא סימנים חיצוניים ואפילו ללא כאבים – עד שהמצב הופך להיות חמור ובלתי הפיך.

אבחון מחלות חניכיים לפני השתלת שיניים בכל הפה

ההחלטה לבצע השתלה בזאלית היא פונקציה של אבחון מקצועי מצד רופא שיניים. בשביל לבצע את האבחון צריך לתאם בדיקה מסודרת ולהתמקד בחניכיים, או להיעזר ברקע הבריאותי של המטופל ובסדרת בדיקות תקופתיות שהוא רגיל לבצע. בדיקה תקופתית מן הסוג הזה כוללת סקירה של צבע וחוזק החניכיים, בדיקה של ניידות השיניים ואת האופן שבו נסגרות השיניים זו על זו. כמו כן, רופא שיניים יכול לאבחן מחלות חניכיים בדרגות חומרה שונות על בסיס צילומי רנטגן.

מה גורם למחלות חניכיים אצל מבוגרים וצעירים?

הסיכון למחלות חניכיים עולה אם לא שומרים על היגיינת הפה ובשל רובד החיידקים. זו שכבה דקה, דביקה וחסרת צבע שנוצרת בקביעות על פני השיניים ועם הזמן מצטברת למסה קריטית. בעוד ניקוי יום יומי של השיניים הכרחי לשמירה על הבריאות, בגיל מבוגר או בהיעדר היגיינת שיניים כזו הרוב שאינו מוסר הופך למשקע מחוספס שמכונה “אבנית השן”. במילים אחרות, אבנית השן מתרחשת מגיל צעיר בהדרגה ועם הזמן היא הופכת למטרד מסוכן.

כך החיידקים גורמים לשיניים לנשור

השתלת שיניים בכל הפה מבוצעת במבוגרים וצעירים כאשר החיידקים המצטברים מפרישים רעלנים שהורסים את רקמות החניכיים. הפשרת הרעלנים מונעת מרקמות החניכיים לתמוך בשיניים וכתוצאה מכך אף נוצר כיס בין הרקמה התומכת והשן צוברת רבדים נוספים של חיידקים. לבסוף, השיניים מאבדות את יציבותן, ניידותן מתגברת והן נושרות. זו הסיבה בגללה מחלות חניכיים גורמות לנשירת שיניים אצל מבוגרים ולכן חשוב להכיר את הפתרונות שעל הפרק.

היתרונות של השתלה בזאלית עבור מבוגרים

השתלת שיניים בכל הפה מבוצעת כיום בטכניקה של השתלה בזאלית. זו טכניקה שמאפשרת השתלת שיניים למבוגרים שסובלים מחוסר עצם בלסת הפה התחתונה, כמו גם לחולים בבעיות כלליות אחרות. החידוש בהשתלה בזאלית נובע מהשימוש בשתלים דנטאליים מיוחדים שיכולים להתחבר אל הלסת לא דרך הברגה אל תוך העצם – אלא דרך החדרה צידית לרקמת החניכיים.

רקמת החניכיים מסתירה את הפתרון להשתלת שיניים בכל הפה

החדרת שתלים בזאליים באופן צידי אל רקמת החניכיים משנה ב-180 מעלות את שיטת הטיפול המסורתית עבור מבוגרים וצעירים עם מחסור בעצם. עד לפני מספר שנים אנשים שסבלו ממחסור בעצם לא נהנו מהיתרונות של השתלת שיניים בכל הפה, אך השתלים הבזאליים פותרים את הבעיה. כמו כן, היתרון בשיטה הבזאלית הוא שניתן לבצע את ההשתלה גם כאשר ישנו מחסור מלא בעצם הלסת ואפילו אם בכלל לא ניתן לעגן אליה את השתלים הרגילים.

השתלה בזאלית ללא הרמת סינוס והשתלת עצם

סדציה בטשטוש עמוק מסייעת גם היא ליישם את היתרונות של השתלה בזאלית עבור מבוגרים וצעירים מחוסרי עצם. בדור הנוכחי של השתלות שיניים מקבלים את השיניים הזמניות כבר ביום הראשון, בעוד כעבור שבוע בלבד מתקבלות השיניים הקבועות. חוץ מזה, הפרוצדורה הרפואית שנערכת תחת הרדמה מונעת כאבים והיא מנצלת את יתרונות הטכנולוגיה כדי לבצע השתלה בזאלית ללא הרמת סינוס והשתלת עצם. העובדה שניתן להשתיל שיניים בלי להרים סינוסים ולהשתיל עצם גם היא תורמת לרווחת המטופלים ומסייעת למבוגרים וצעירים ליהנות ממראה של שיניים מלאות בכל חלל הפה.

שמירה על בריאות ועל השיניים הקיימות

השאיפה של רוב המבוגרים בגיל השלישי היא מטבע הדברים להימנע מלכתחילה ממצב של מחלות חניכיים או מחסור בעצם. בשביל להשיג את המטרה הזו נדרשים גברים ונשים בגיל השלישי להימנע מעישון, לצמצם צריכת אלכוהול שמעלה את הסיכוי לסרטן הפה והגרון ולבקר לפחות פעם בחצי שנה אצל רופא שיניים. כמו כן, כדאי להשתמש באביזרים נלווים לשמירה על היגיינת הפה ולשלב צחצוח שיניים עם מברשות מיוחדות לחניכיים רגישות, חוט דנטאלי ומי פה.

במרפאה של ד”ר לרי מלווים אותך גם בגיל השלישי

נציגי מרפאת ד”ר לרי ישמחו לענות עבורך על השאלות הנפוצות שקשורות להשתלה בזאלית והשתלת שיניים בכל הפה. במקרה של מחסור בעצם הלסת, נוכל לתאם עבורך עוד היום השתלת שיניים בכל הפה ולשפר את איכות החיים שלך בצורה משמעותית.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​