השתלת שיניים- סיכונים

השתלת שיניים- סיכונים

השתלת שיניים- סיכונים

מה הסיכונים של השתלת שיניים ואיך מונעים אותם? מה עלול לסבך ניתוח השתלת שיניים?

השתלת שיניים היא פרוצדורה רפואית שכיחה שמתבצעת באחוזי הצלחה גבוהים ומרשימים. עם זאת וכמו בכל הליך רפואי, קיימים סיכונים מסוימים שעלולים להופיע על רקע סיבות שונות ובשלבים שונים של הטיפול. בפועל, מה שכדאי לעשות זה להיות מודעים לסיכונים הללו על מנת להימנע מהם. חוץ מזה, היכרות עם הסיכונים הנפוצים יכולה לסייע לבחירת מרפאת שיניים מקצועית.

במרפאה של ד”ר לרי דואגים לשיניים שלך

המומחים במרפאה של ד”ר לרי ישמחו ללוות אותך לפני, במהלך ואחרי טיפולי השתלת שיניים. אנו מבינים שבעת שעולה האפשרות לעבור טיפולי השתלת שיניים סיכונים הם גורם שמטריד אותך ובצדק – אבל יש מאחורינו ניסיון מוכח שבכוחו להעניק לך ביטחון בתהליכים שלנו. רוצה לדעת יותר? אנו מזמינים אותך לתאם כבר עכשיו פגישת ייעוץ עם נציגי המרפאה על מנת לקבל את כל הפרטים.

מה הקשר בין אופי ההשתלה לסיכונים?

רוב הסיכונים של השתלת שיניים נמנעים על ידי התאמת התהליך לצרכים של המטופל ולרקע הרפואי שלו. בשביל לבצע התאמה כזו, צריך לדעת שמטרת הניתוח היא להחליף שיניים שאינן מתפקדות או שאבדו. לאחר מכן, משתילים שן שתדמה את התפקוד של השן המקורית ומשתמשים בעיקר בחומרים לא סינתטיים שמיועדים להשתלה בתוך ומעל עצמות הלסת – על מנת לתת בסיס טוב ולשקם את השיניים.

הבדלים בין סוגי סיכונים

הסיכון העיקרי בטיפולי השתלת שיניים נובע מעיצוב לא נכון של הגשרים. בגלל שאת הגשרים מניחים על השתלים, הם אחראיים על נשיאת העומס במהלך סגירת הפה. במידה והגשרים לא מתאימים, התוצאה היא לחץ על סגר הפה ולאחר מכן היווצרות דלקות, אובדן תחושה בלחי או בפה וכמובן כאבים חזקים. לשם השוואה, סיכונים אחרים לגמרי קשורים לביצוע ההרדמה בעת הניתוח ולא להשתלה עצמה.

גורמי סיכון אצל מטופלים שונים

יש גורמי סיכון שקשורים אל הרקע של המטופל ואל המצב הבריאותי והרפואי שלו טרם ביצוע ההשלה. בתהליכי השתלת שיניים סיכונים נפוצים למשל אצל גברים ונשים שמעשנים או סובלים מדלדול עצם ואוסטאופורוזיס. לאחר מכן, גורמי הסיכון מתעוררים כאשר המטופל מפעיל כוח חזק מדי על השתלים מיד לאחר הניתוח. לחילופין, במקרים של השתלות שיניים בלסת התחתונה, יש סיכון נדיר של פגיעה בעצבים באזור הסנטר והשפה.

בטיפולי השתלת שיניים סיכונים הם לא גזירה משמיים

החדשות הטובות הן שבמהלך טיפולי השתלת שיניים סיכונים הם ממש לא גזירה משמיים. במילים אחרות, אפשר להגדיל עוד יותר את סיכויי ההצלחה של ההשתלה אם מתכננים כראוי את התהליך וכאשר מקפידים על אמצעי הזהירות. במסגרת ההקפדה על אמצעי הזהירות, צריך לבחור את שיטת ההשתלה המתאימה ביותר למטופל ולעצב במדויק את הכתר שעליו מניחים את השתלים לטובת פיזור העומס.

תחזוקה טובה למניעת סיכונים

בנוגע לאחריות אישית של המטופל, מומלץ לדאוג לתחזוקה טובה של השיניים ולהקפיד על היגיינת הפה. אם נותנים לשתלים את הזמן הדרוש לאיחוי מלא עם העצם, מקטינים את הסיכון ואף מונעים סיבוכים שנובעים משתלים שיוצאים ממקומם.

משתילים שיניים בביטחון – אצל ד”ר לרי

הקליניקה של ד”ר לרי להשתלות בזאליות תאפשר לך לעבור טיפולי שיניים ברמה עולמית. לצד מעורבות אישית של ד”ר בכיר לרפואת שיניים, יש אצלנו צוות שלם שמאפשר לך לבצע השתלת שיניים בכל הפה וללא השתלות עצם. כמו כן, אנו מאפשרים לך לצאת מהמרפאה עם שיניים מידיות וליהנות משילוב בין מחיר נמוך וניסיון רב. אם בכל הנוגע לטיפולי השתלת שיניים סיכונים מטרידים אותך, נשמח לספק לך פרטים נוספים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​