השלבים להשתלת שיניים

השלבים להשתלת שיניים

השתלות שיניים מאפשרות לאנשים אשר מסיבות אלו ואחרות איבדו את השיניים שלהם ליהנות מאיכות חיים גבוהה. כאשר בפה חסרות שיניים או שאלו שנמצאות בו רקובות ופגועות, קשה יותר לאכול, לעתים לא נעים לנהל שיחה בשל הדיבור שהופך להיות פחות ברור וישנה אי נעימות ממצבים של חיוך.

אם יש לך עניין בטיפול, היכרות עם השלבים להשתלת שיניים תהיה דרך טובה להתחיל להרגיש טוב יותר. קריאה על הנושא ופניה אל רופא השיניים תהיה הצעד הראשון בדרך לתחושה טובה יותר. כאן ריכזנו עבורך את המידע הנדרש לך בנושא ונענה על השאלה החשובה: כיצד נכון לבחור את רופא השיניים לביצוע ההשתלה.

מדוע לבצע השתלת שיניים?

אנשים אשר השיניים שלהם חלשות סובלים. הם לא יכולים לאכול באותה מידה כמו שיכלו לאכול בעבר, לעתים הדיבור שלהם משתבש וכאשר אין להם פה מלא שיניים הם יכולים לחוש חוסר ביטחון עצמי. אם אחת מבין התופעות הללו נוגעת לך, ייתכן שכבר התחלת לברר על השלבים להשתלת שיניים.

השתלת שיניים מתבצעת אצל אנשים בשלבים שונים בחיים. היא מתאימה לאנשים בגילאים שונים ויכולה להיות יעילה במקרים של חוסר בשן אחת בלבד ובמקרים שיש להחליף שיניים רבות. במהלך ניתוח להשתלת שיניים מחזירים את הנראות השלמה של חלל הפה ואיתה את איכות החיים.

השלבים להשתלת שיניים – שלב אחר שלב

שלבי השתלת שיניים

ההבנה של השלבים אשר עומדים לפנייך חשובה כדי להתחיל את הטיפול בביטחון מלא. אם עוד לא יצרת קשר עם רופא השיניים, הבנת השלבים תעזור לך להבין את דבריו. אם כבר יצרת קשר וקבעת פגישה ראשונית, תהיה לך אפשרות להעלות שאלות על כל אחד מבין השלבים להשתלת שיניים.

השלב הראשון – בחינת מצב הפה

תחילה יש להבין מה המצב של הפה והלסת. השתלת שיניים כוללת החדרה של שתלים אל תוך החניכיים. היא דורשת קדיחה (שנעשית על ידי הרדמה ועל כן אינה מורגשת) ולכן חשוב שיהיה בסיס שיכול לקלוט את השתל. בתחילת הדרך יבקש הרופא לבצע בדיקה מקדימה מקיפה.

בין היתר הרופא יוכל לבצע בדיקה בעצמו. הוא יסתכל על המצב של הפה והלסת ויבחן אותה ללא אמצעים נוספים. לאחר מכן הוא ירצה לראות את התמונה המלאה ולוודא כי ברור לו מה המצב של הפה שלך. לשם כך יתבצעו צילומים שונים שיהיו חלק מתוך השלבים להשתלת שיניים.

השלב השני – תכנון התהליך ובחירת שיטת ההשתלה

רופא השיניים חייב לתכנן את התהליך ולעדכן אותך במה שאמור לבוא. ישנן שיטות השתלת שיניים שונות, בהן למשל השתלה ביום אחד ואם זו מתאימה לך, יהיה עלייך להפעיל שיקול דעת, לבחון את היתרונות ואת החסרונות של כל שיטה, להתייעץ ולהחליט כיצד לעבור את השתלת השיניים.

בשלב זה מומלץ לשאול את הרופא את כל השאלות שיש לך. הן יכולות להיות קשורות לשיטת הטיפול, לזמן הטיפול, לתהליך ההחלמה ואפילו שאלות שנראות לך פחות קשורות לרופא. אם יש לך ספקות הקשורות במצבך הרפואי זה הזמן להתייעץ. אם יש לך שאלות הקשורות בנושא ההרדמה, כדאי להעלות אותן. המטרה היא להגיע ליום הטיפול כשיש לך תשובות לשאלות שמעניינות אותך.

השלב השלישי – ההשתלה עצמה

ביום השתלת השיניים הרופא יתחיל מביצוע הרדמה. לרוב תהיה זו הרדמה מקומית, אך אם יש צורך ויקבע על כך מראש, ניתן יהיה לבצע הרדמה מלאה בפיקוח רפואי צמוד. רק רופא שיניים שעבר הסמכה מתאימה יבצע את ההרדמה. לאחר מכן יחדיר הרופא את השתלים אל הלסת כך שיהיו בתוך החניכיים. בסיום חלק זה יש לתת לשתלים זמן קליטה.

ביום אחד יכול הרופא לטפל בשן אחת בלבד או בכל השיניים. הדבר תלוי בהחלטות שהתקבלו מראש וכן בשיטה המומלצת על ידי הרופא. בכל מקרה, הרופא ידאג לתכנן את הטיפול מראש, כולל הכנת שתלים מתאימים וגם הכנה אישית שלך למה שצפוי להגיע.

השלב הרביעי – החלמה

לאחר שהוחדרו השתלים אפשר לתת לפה להחלים ולקלוט את השתלים החדשים. יש לזכור כי מדובר בגוף זר אשר צריך להיטמע בתוך הגוף. ברוב הגדול של המקרים הקליטה טובה מאד וזאת תודות לשתלים איכותיים, עבודה מקצועית של רופא השיניים וטכנולוגיה מתקדמת.

לאחר כשלושה עד שמונה חודשים אפשר לשים על גבי השתלים את הכתרים. לצורך כך הרופא יחשוף את השתלים, יבדוק כי כל נקודה מתאימה להרכבת הכתר ולבסוף ישים אותו. ההפסקה חשובה כיוון שהגוף צריך לאמץ את השתל החדש. בין השלבים להשתלת שיניים יהיה על הרופא לבצע מעקב ולבדוק כי מצב הפה והחניכיים תקין.

השלב החמישי – דאגה וטיפול קבוע

גם לאחר שהסתיימה השתלת השיניים יהיה עלייך להקפיד לשמור על חלל הפה. מעבר לצחצוח שיניים קבוע, כדאי להשתמש בחוט דנטלי ולבקר את הרופא מדי תקופה. כבר בשלב הראשון תהיה לך אפשרות לשמוע מרופא השיניים מה כולל שמירה על חלל הפה.

חשוב לזכור כי העובדה שעברת את כל השלבים להשתלת שיניים אינה אומרת כי אין צורך לדאוג להן. למעשה, זוהי הזדמנות עבורך ליהנות מחלל פה מחמיא ובריא ולכן יהיה עלייך לשמור עליו. חשוב מאד לקבל הוראות מרופא השיניים גם בסיום התהליך ולפנות אליו בכל מקרה שיש לך שאלה.

טיפים לבחירת רופא השיניים

מעבר לכך שחשוב לדעת מהם השלבים להשתלת שיניים כדאי להתייחס לנקודה החשובה של בחירת הרופא הנכון. הטיפים הבאים יעזרו לך למצוא את הרופא המתאים עבורך:

  • פניה לרופא מוסמך בתחום – רק רופא שיניים אשר עבר הכשרה בתחום הכירורגי יכול לבצע את השתלת השיניים. כל שאלה שיש לך בתחום, על ההכשרה, על היכולות שלו, היא שאלה רלוונטית ועלייך לוודא כי הרופא אכן מחזיק בהכשרה מתאימה.
  • בחינת הניסיון של הרופא – עלייך לשאול על הניסיון של הרופא ולברר לעומק במה הוא מתמחה. זה הזמן לשאול על השיטה וגם על אחוזי ההצלחה של ההשתלות שהרופא ביצע. אם חשוב לך באפשרותך לבקש מהרופא לקבל פרטים של לקוחות ממליצים ולשוחח עימם.
  • השיחה המקדימה – השיחה המקדימה עם הרופא מיועדת לעזור לך להבין את השלבים להשתלת שיניים ואת השיטה בה הרופא מומחה. זה הזמן לשאול שאלות ולהרגיש גם אם עומד מולך רופא שיניים שילווה אותך לאורך כל הדרך או שמעוניין לסכם איתך הגעה לטיפול במהירות.
  • התייחסו אל המרפאה – המרפאה חשובה גם היא בתהליך. כל הצוות במקום יעמוד לרשותך לאורך כל הדרך ולכן כדאי לבחון מי עוד, מלבד הרופא, ייתן לך מענה. השלבים להשתלת שיניים יכולים לדרוש ממך יצירת קשר ולכן עלייך להרגיש בנוח לפנות אל כל הצוות.

ליהנות מפה מלא שיניים ולחייך

אם מסיבות שונות חסרות לך שיניים בפה, זה הזמן שלך לשנות את המצב. לאחר שהבנת מהם השלבים להשתלת שיניים עלייך ליצור קשר עם המרפאה המיועדת. הרופא והמרפאה יעמדו לרשותך מרגע ההתעניינות בטיפול ועד לאחר שהוא יסתיים.

ברגע המפגש עם הרופא תהיה לך אפשרות לשאול כל שאלה וזאת עד שיהיה לך ביטחון עצמי מלא לעבור את הטיפול. כמובן, הצוות והמרפאה יעמדו לרשותך גם לאחר סיום הטיפולים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​