הנחיות לאחר השתלת שיניים

הנחיות לאחר השתלת שיניים

כאב שיניים

מה עליי לעשות לפני השתלת שיניים? כיצד אוכל להפחית כאבים וסיבוכים לאחר השתלת שיניים? לאילו תופעות לוואי לצפות לאחר השתלת שיניים?

השתלות שיניים נפוצות מאוד כיום אך יש לזכור שמדובר על ניתוח לכל דבר. מומלץ לבדוק היטב אילו הנחיות לאחר השתלת שיניים ישנן וליישמן במלואן על מנת להבטיח שימי ההחלמה מהניתוח יעברו עם מינימום כאב ומקסימום הצלחה.

רגע לפני ההשתלה וכמה שעות לאחריה

ראשית, על מנת למנוע זיהומים, רוב ההשתלות מלוות במתן אנטיביוטיקה לפני ואחרי ההשתלה, מומלץ להקפיד על נטילת האנטיביוטיקה על פי הוראות הרופא באופן מדויק.

שנית, אין צורך בצום לפני השתלת שיניים אך חשוב לדעת כי בשעות הראשונות שלאחר ההשתלה אסור לאכול ולשתות – כך שרצוי להגיע אליה שבעים. לפני ההשתלה מומלץ כבר להיערך בבית עם מזון רך ופושר כמו פירות וירקות מרוסקים, מרק שניתן לאכול כשהוא אינו חם, פירה ומעדנים.

הנחיות לאחר השתלת שיניים – השעות הראשונות

כאמור, אין לאכול ולשתות כשלוש שעות לאחר ביצוע ההשתלה, כשחוזרים לאכול יש לאכול רק מזון קר ורך.

על מנת להפחית את הנפיחות שגורמת ההשתלה מומלץ להניח באופן חיצוני קרח על אזורי ההשתלה. יש לשים לב שלא להניח את הקרח כמו שהוא על העור אלא לעטוף אותו במטלית ולהקפיד על הפסקות בהנחת הקרח על העור.

כמו כן, בעת השתלת שיניים מבוצעת הרדמה מקומית ויש להיזהר שלא לנשוך את השפתיים, הלחי והלשון לאחריה. לאחר מספר שעות השפעת ההרדמה מתפוגגת ועם התפוגגות זו התחושה בפה חוזרת לעצמה.

ביממה הראשונה אחרי ההשתלה

הנחיות לאחר השתלת שיניים כוללות הימנעות מיריקה, שריקה, מציצת סוכריות או כל פעילות שיוצרת וואקום בפה. ואם בכל זאת זה קורה בטעות וישנו מעט דימום? יש להמשיך ולהקפיד על מזון רך וקר.

במקביל לכך, יש לשים לב כי אסור לצחצח את אזור ההשתלה ביממה הראשונה לאחר הניתוח, כעבור יממה יש לצחצח את השיניים היטב וזאת על מנת להוריד את העומס החיידקי שהצטבר בפה.

ולסיום היום הראשון, אחד הדברים החשובים שמהם יש להימנע לאחר ההשתלה הוא עישון. עישון יכול לגרום לזיהום ואף לדימום שכן פעולת היניקה בשאיפה מהסיגריה עלולה לעודד את הדימום. כמו כן, לאנשים שעוסקים בספורט מומלץ שלא לבצע כל פעילות גופנית מאומצת ביממה הראשונה לאחר ההשתלה.

יום אחרי ההשתלה

יכולים להיות תופעות לוואי ואף סיבוכים לאחר השתלת שיניים. תופעות הלוואי יכללו שטפי דם עוריים, דימום, כאבים ואף קושי מסוים לפתוח את הפה. במקרים רבים ישנה נפיחות שמגיעה לשיאה לאחר שלושה ימים מהניתוח ואז באופן הדרגתי היא יורדת.

גם ביממה הבאה, חשוב להמשיך ולהימנע ממזון חם או נוקשה, כיוון שהוא עלול לגרום לכאבים.

ההמלצה היא לשטוף את חלל הפה היטב באמצעות מי פה. את השטיפות יש לבצע עד שבועיים מיום ההשתלה.

סיבוך שיכול להתפתח לאחר השתלה הוא זיהום, התסמינים שלו יהיו חום גוף גבוה, חום מקומי, נפיחות וכאבים שאינם עוברים גם לאחר שבוע והפרשת מוגלה. במקרים אלו ובמקרים בהם ישנו דימום שאינו מפסיק יש לפנות בחזרה למרפאה. כמו כן, אם תחושת ההרדמה אינה נגמרת לאחר מספר שעות יש לפנות מיד לרופא המטפל.

יש לכם עוד שאלות? לחצו כאן>>

בחירת מרפאה להשתלת שיניים

אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הצלחת השתלת השיניים היא מיומנותו של הרופא המטפל. כמו כן, הנחיות לאחר השתלת שיניים הן אלו שיסייעו להצלחת הטיפול ולהפחתת הכאב. מרפאתנו בעלת ותק של למעלה מ-30 שנה בתחום השתלות השיניים ואנו מתמחים בתחום השתלות השיניים לסוגיהן. ניתן להיכנס לדף יצירת הקשר באתר, להשאיר פרטים ואנו נחזור אליך בהקדם האפשרי.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​