מה חשוב לדעת לפני השתלת שיניים

מה חשוב לדעת לפני השתלת שיניים

גבר נבדק אצל רופא שיניים

השתלת שיניים מסייעת למטופלים רבים להחזיר לעצמם את איכות החיים. אם אחת מהשיניים שלך או שיניים רבות נפגעו, הדבר יכול להשפיע על חייך. ייתכן והדבר מגביל אותך באכילת מאכלים שונים. ייתכן שיש לך חוויה של אי נעימות בחברה בשל נראות השיניים. כמו כן, יכול להיות שהמצב של השיניים כולל כאב.

במקרה של פגיעה יש לפנות אל רופא המתמחה בתחום השתלת שיניים. הוא יוכל לענות לך על שאלות רבות, כולל מה חשוב לדעת לפני השתלת שיניים.

מה חשוב לדעת על הליך ההשתלה

הליך ההשתלה מאפשר לך ליהנות מחיוך מלא שיניים יפיפיות. התחושה בסיום ההליך צריכה להיות טבעית ולהחזיר לך את הביטחון העצמי. טיפול ההשתלה יתבצע על ידי רופא מומחה בתחום זה. כלומר, לא מספיק שהוא רופא שיניים אלא עליו להיות בעל הכשרה בתחום כירורגיית השיניים.

מבחינה אסתטית, השתלת שיניים מחליפה בעצם שן פגועה או שהיא שמה שן חדשה במקום בו אין שן (בשל עקירה או סיבה אחרת). כיוון שהשתל מוברג אל תוך הלסת, התוצאה היא שלא ניתן להבחין שמדובר בשן שאינה אמיתית. הקדמה שהגיעה אל טיפולי השיניים מאפשרת לך ליהנות משנים רבות של שיניים חזקות.

תהליך השתלת השיניים, שלב אחר שלב

שלבי השתלת שיניים

שלב ראשון – התייעצות

בתחילת הדרך חשוב מאד להתייעץ עם רופא השיניים המתמחה בתחום זה. גם אם נדמה לך כי ההשתלה היא הטיפול הנכון ביותר עבורך, כדאי לשמוע על החלופות הקיימות. כמובן, לצורך כך יהיה על הרופא לבצע בדיקה פרטנית ואין זה מספיק לשמוע או לקרוא באינטרנט על אפשרויות הטיפול בשיניים ובחניכיים בלי לראות רופא, פנים אל מול פנים.

שלב שני – בדיקות מקדימות

לאחר ההתייעצות הכללית הראשונית אפשר להתחיל לבצע בדיקות מקדימות. הרופא יצטרך לבצע צילומים שונים או לשלוח אותך לבצע אותם במקום המתמחה בכך (אם אין לו את הציוד המתאים במקום). מבחינת הרופא, זה מה חשוב לדעת לפני השתלת שיניים. הוא זקוק לכל המידע האפשרי על מנת לוודא כי ההשתלה אכן מתאימה לך. כמו כן, זו תהיה הדרך לתכנן את ההליך.

שלב שלישי – ההשתלה

תהליך ההשתלה יתבצע על ידי הרופא ביום שיקבע. לצורך כך יפנה הרופא זמן ממושך, יתארגן מראש עם כל הציוד שיידרש לו, כולל השתלים עצמם. בשיחה המקדימה עם הרופא אפשר לברר כמה זמן הטיפול אמור לארוך. כמובן, אורך הטיפול לא יכול להיקבע מראש וכל מקרה ייבדק באופן אישי. ככל שיש צורך להשתיל יותר שיניים כך הטיפול עצמו צפוי להיות ארוך יותר.

שלב רביעי – כיפה סיום ההשתלה

למעשה הטיפול מחולק לשני חלקים. זה מה חשוב לדעת לפני השתלת שיניים, שהחלק הראשון שלה מתבצע ביום אחד ורק לאחר שמתחיל להיות ריפוי סביב אזור ההשתלה אז ניתן לסיים אותו. שלב זה יכול להיות גם הוא מחולק לשניים. על רופא השיניים להסביר לך כבר בתחילת הדרך מה כולל כל שלב ומתי תהיה לך אפשרות ליהנות מפה מלא שיניים.

שלב חמישי – שמירה על השיניים החדשות

תהליך השתלת השיניים יכול להיות מרגש במיוחד. לכן חשוב גם לשמור על השיניים החדשות. נקודת ההנחה שלך צריכה להיות שיש לך הזדמנות ליהנות מחיוך נפלא אך לצורך כך יהיה עלייך לשמור היטב על בריאות הפה והחניכיים. לצורך כך יהיה עלייך להקפיד לצחצח שיניים, להשתמש בחוט דנטלי ולהמשיך להגיע אל הרופא לצורך מעקב ובדיקות חוזרות.

מה חשוב לדעת לפני השתלת שיניים כשהדבר נוגע להרדמה

בכל מה שנוגע להרדמה חשוב לדעת כי לא מדובר בהרדמה כללית. כיוון שתהליך השתלת השיניים הוא הליך שמתחיל בהתייעצות, כדאי לשתף את הרופא בכל מצב רפואי ובמקרה של נטילת תרופות. אין מידע שהרופא יקבל ולא יעניין אותו. לכל היותר יהיה מידע שלא ישפיע על ההשתלה עצמה.

בנוסף לכך, כדאי להתייעץ עם הרופא ולוודא כי יש לו אפשרות וידע לטפל בכל נושא ההרדמה. ישנם רופאי שיניים אשר נעזרים ברופא נוסף לצורך כך ועם זאת, יהיה על הרופא לבחון כל מקרה לגופו. לשאלה מה חשוב לדעת לפני השתלת שיניים יש מספר תשובות ואחת מהן היא שחשוב לבדוק את כל נושא ההרדמה ומקצועיות הרופא בנושא.

כדאי לדעת כי במקרים ספציפיים ומיוחדים ניתן לבצע את ההשתלה גם תחת הרדמה מלאה. אם ישנה סיבה לכך, יש לברר זאת מול הרופא ויש לוודא כי הוא עבר הכשרה לבצע את ההרדמה הנחוצה. כמובן, במקרה של רופא לא מנוסה בהרדמות ובוודאי מלאות, יש לוודא כי הוא מביא רופא מומחה שיהיה נוכח לאורך כל הטיפול וייפגש איתך מראש על מנת לדעת כיצד לבצע את ההרדמה.

מה חשוב לדעת על ההחלמה

חשוב לדעת כי תהליך השתלת השיניים הוא לרוב תהליך מוצלח מאד. למעשה, מדובר בתהליך משנה חיים אשר מטופלים רבים כבר נהנו ממנו. ההנאה נובעת משילוב של רופא שיניים מקצועי ומנוסה, שתלים מתקדמים, שיטות וטכנולוגיות מוצלחות ושמירה אישית של חלל הפה. חלק מההצלחה של התהליך תלוי לחלוטין ברופא, אך חלק תלוי רק בך.

עוד לפני קביעת יום ההשתלה, חשוב לשאול את הרופא את כל השאלות שיכולות להיות רלוונטיות בנוגע להחלמה. חשוב שיהיו לך את הכלים הנכונים להתמודד עם מה שעומד להגיע. עלייך לוודא מראש כמה זמן יארך הטיפול וזאת כדי להימנע מלחצים מיותרים. עלייך לברר כיצד עלייך להתנהל באותו היום, בסיום ההשתלה, מבחינת אוכל ושתייה ועלייך לברר כיצד לטפל בשיניים החדשות שלך.

3 עצות חשובות לבחירת הרופא המטפל

אחת התשובות לשאלה מה חשוב לדעת לפני השתלת שיניים מתייחסת אל הרופא עצמו. חשוב מאד שהרופא יהיה מקצועי, בעל ניסיון וכן שיתאים עבורך. לכן, יש להתייחס לשלושת העצות הבאות לפני בחירת הרופא המתאים.

  • עצה ראשונה – בדיקת ההכשרה של הרופא

רופא השיניים אשר מבצע את ההשתלה צריך להיות לא רק בעל הסמכה לרפואת שיניים אלא עם הסמכה ספציפית לבצע את ההשתלה. באפשרותך לברר מול הרופא היכן עבר את ההכשרה ובנוסף לברר על הניסיון שלו. כל שאלה שיש לך על הנושא ועל הניסיון היא רלוונטית וחשובה, מבחינתך ומבחינת הרופא.

  • עצה שנייה – בחינת החלופות

כדאי להעדיף רופא שיניים אשר מראה לך את כל החלופות ואת כל האפשרויות העומדות לפנייך. אם הרופא מיהר להציע השתלת שיניים, הדבר צריך להעלות אצלך שאלות. גם אם השתלת שיניים היא החלופה הטובה ביותר עבורך בריאותך ובריאות הפה, חשוב שההחלטה שלך תתקבל רק לאחר שבחנת מה המשמעות של התהליך ומה המשמעויות של החלופות.

  • עצה שלישית – הבנת התהליך

עלייך לדעת מה כולל התהליך ומה צפוי לך בסופו. מכאן אפשר להבין כי יש לשאול לא רק מה חשוב לדעת לפני השתלת שיניים אלא גם מה חשוב לדעת לאחר ההשתלה. חשוב מאד למצוא רופא אשר יסביר לך על התהליך ושיוכל לעמוד לרשותך בכל שאלה לאחר שזה יסתיים. עלייך לברר אם הרופא או מי מטעמו יוכל לענות על שאלותייך או לסייע לך במקרה הצורך בסיום ההשתלה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​